Презентація публікації результатів допроектного дослідження Британської ради та Міністерства освіти і науки України «Інтернаціоналізація українських університетів у розрізі англійської мови.

28 вересня 2017 року завідувач кафедри іноземних мов для природничих факультетів у складі делегації ЧНУ імені Юрія Федьковича на чолі з проректором з наукової роботи та міжнародних зв’язків проф. П.М. Фочуком, завідувачем кафедри англійської мови проф. Н.Г. Єсипенко взяли участь у заході, присвяченому презентації публікації результатів допроектного дослідження Британської ради та Міністерства освіти і науки України «Інтернаціоналізація українських університетів у розрізі англійської мови: Проект «Англійська мова для університетів» / Род Болайто та Річард Вест (Київ, «Видавництво «Сталь», 2017 р. – 154 с., у рамках проекту «Англійська мова для університетів», активним учасником якого з 2014 р. є Чернівецький національний університет. Публікація належить до наукових праць, орієнтованих на докладну і глибоку характеристику надважливих аспектів міжнародної діяльності ВНЗ України, результати якої неодмінно сприятимуть оновленню цілісної стратегії розвитку англійської мови та галузі вищої освіти в цілому.

Про публікацію:

В цій публікації представлено результати об’ємного та інтенсивного допроектного дослідження, проведеного від імені Британської Ради та Міністерства освіти і науки України в 2014-16 роках, щодо ролі та статусу англійської мови в п’ятнадцятьох вищих навчальних закладах України. Звіт включає в себе опис використаної для збору даних методології, презентацію основних результатів дослідження та низку рекомендацій для подальших дій. Вибірку із п’ятнадцяти університетів, які мають різну спеціалізацію та розташовані в різних частинах країни, визначено як достатньо репрезентативну базу для узагальнень і висновків. У більшості випадків дослідження проводилося під час візитів двох консультантів проекту та менеджера проекту Британської Ради до установ, учасників проекту. Під час кожного з візитів ми досліджували такі аспекти:

  • проведення занять із англійської мови для студентів нефілологічних спеціальностей бакалаврату та магістратури;
  • теперішній обсяг викладання основних фахових дисциплін англійською мовою на програмах усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів;
  • рівень володіння англійською мовою як викладачів англійської мови, так і викладачів фахових дисциплін англійською мовою (через складання стандартного тесту Британської Ради);
  • рівень відданості керівництва університетів ідеям покращення володіння англійською мовою та сприяння інтернаціоналізації їхніх установ.

Результати дослідження виявили потребу провести низку заходів на рівні національної політики для популяризації викладання англійської мови та фахових дисциплін англійською мовою. Зокрема, необхідно переглянути навчальну програму з англійської мови, кількість годин та років навчання, відведених на викладання англійської мови, організацію професійного розвитку викладачів як англійської мови, так і фахових дисциплін англійською мовою, та підняти обізнаність щодо міжнародних стандартів володіння мовою. Рекомендації за кожним із вказаних напрямів діяльності можна знайти в прикінцевих розділах цього звіту.

Род Болайто, Ричард Вест, Жанна Севастьянова

Доступ он-лайн:

Англійською

http://www.teachingenglish.org.uk/article/internationalisation-ukrainian-universities-english-language-dimension

або

http://englishagenda.britishcouncil.org/continuing-professional-development/teacher-educator-framework/planning-and-managing-teacher-learning/internationalisation-ukrainian-universities-english-language-dimension

 

Українською http://www.britishcouncil.org.ua/teach/projects/english-universities

Comments are closed